The current trends in the development of marketing in the republic of Belarus

Cover Page

Cite item

Full Text

Open Access Open Access
Restricted Access Access granted
Restricted Access Subscription Access

Abstract

The article analyzes the main directions of marketing development in the Republic of Belarus. The data of a survey among employees of companies in various sectors on the development of marketing, branding, marketing technologies, the use of various marketing techniques and the solution of marketing problems are given.

About the authors

Vadim Golik

Belarusian State Economic University

Minsk, Republic of Belarus

Yurij Enin

Belarusian State Economic University

Minsk, Republic of Belarus

Svetlana Razumova

Belarusian State Economic University

Minsk, Republic of Belarus

Tatiana Revitskaya

Belarusian State Economic University

Minsk, Republic of Belarus

Elena Sushkevich

Belarusian State Economic University

Minsk, Republic of Belarus

References

  1. Акулич И.Л. Маркетинг: учебник для студентов учреждений высшего образования по экономическим специальностям //Минск: БГЭУ. 2020. 541 c.
  2. Голик В.С., Голик С.И. Программные решения SAS для повышения эффективности маркетинговых мероприятий / Менеджмент и маркетинг: опыт и проблемы: сборник научных трудов, под общ. ред. И.Л. Акулича // Минск : А.Н. Вараксин. 2020. С. 28–32.
  3. Голик В.С., Енин Ю.И. Продвижение в социальных сетях // Маркетинг в России и за рубежом. 2019. № 1. С. 39–47.
  4. Разумова С.В. Современные маркетинговые стратегии. Тенденции и перспективы / Менеджмент и маркетинг: опыт и проблемы: сборник научных трудов, под общ. ред. В.С. Голика. // Минск : А.Н. Вараксин. 2022. С. 173–177.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2023 Russian Academy of Sciences