Transportation Systems and TechnologyTransportation Systems and Technology2413-9203Eco-Vector765110.17816/transsyst20162435-59Research ArticleFeatures design and construction of artificial structures for Maglev - roadsTalashkinGennadiy N.<p>Candidate of Economic Sciences, President; manager of scientifically research laboratory "Infrastructure of Magnetolevitation Transport" Scientific and Educational Center of Passenger Traffic</p>talkomsk@gmail.comUnion of Builders of the RailroadsEmperor Alexander I Petersburg State Transport University1512201624355923122017Copyright © 2016, Talashkin G.N.2016<p>The article is devoted to the design and construction of artificial structures.</p>
<p><strong>Introduction</strong>: A brief analysis of foreign experience in the design and construction of bridges and overpasses for roads with magnetic levitation technology (maglev-roads). The basic parameters and design and technology solutions span structures of various sections and pillars.<strong>Analysis<em>: </em></strong>Based on international experience, discussed the use of different materials for possible use in the construction of roads, maglev, such as concrete and steel, as well as composite materials. The operation of superstructures of various lengths and systems. The estimation of man-made structures of a continuous system, which can reduce their material consumption due to a more favorable distribution of forces arising in the beams.</p>
<p><strong>Results<em>: </em></strong>The possible construction methods magnetic levitation roads, such as the use of scaffolding , moving from a flight to flight as the concreting sections, as well as the method of cyclical longitudinal sliding, which combines the serial production of sections of continuous superstructure on the stocks and longitudinal shifting collected whip of several sections on axis of the bridge.</p>
<p><strong>Conclusions<em>: </em></strong>Formulated the main technical problem related to the construction of artificial structures.</p>road design with magnetic levitationartificial structuressuperstructure and supports the construction of technologyпроектирование дорог с магнитным подвесомискусственные сооруженияконструкции пролетных строений и опортехнология строительства[Зайцев А. А. Грузовая транспортная платформа на магнитолевитационной основе: опыт создания // Транспортные системы и технологии. - СПб.: ПГУПС, 2015. - № 2(2). - С. 5-15. - URL: http://www.transsyst.ru/tekushiy-nomer2.html.html (дата обращения 16.11.2016).][Антонов Ю. Ф., Зайцев А. А. Магнитолевитационная транспортная технология / под ред. В. А. Гапановича. - М.: Физматлит, 2014. - 476 с.][Талашкин Г. Н. Проектирование, строительство и эксплуатация дорог с использованием магнитной левитации. С чего начинать? / Г. Н. Талашкин, В. Е. Красковский, В. Н. Смирнов, И. О. Потапова // Транспортные системы и технологии. - СПб.: ПГУПС, 2016. - № 1(3). - С. 112-125. - URL: http://www.transsyst.ru/tekushiy-nomer3.html (дата обращения 16.11.2016).][Красковский В. Е. Общие вопросы проектирования искусственных сооружений на дорогах с использованием магнитолевитационной технологии // Магнитолевитационные транспортные системы и технологии: труды 2-й Междунар. научн. конф., Санкт-Петербург, 17-20 июня 2014. - Киров: МЦНИП, 2014. - С. 72-78. - URL: http://www.transsyst.ru/fıles/sbornik-trudov_mtst_2014-pdf.pdf (дата обращения 16.11.2016).][Зайцев А. А. Особенности магнитолевитационной технологии, применяемой на общественном транспорте / А. А. Зайцев, Ю. Ф. Антонов // Известия петербургского университета путей сообщения. - СПб.: ПГУПС, 2012. - №3. - С. 11-18.][Компании TohoTenaxc и KawasakiHeavylndustries организуют серийное производство углепластиковых рессор для тележек железнодорожных вагонов / Пресс-релиз ООО «ТЕЙДЖИН РУС». - URL: http://www.teijin-russia.ru/page/news/0107 (дата обращения 16.11.2016).][Овчинников И. И., Овчинников И. Г., Чесноков Г. В., Михалдыкин Е. С. Анализ экспериментальных исследований по усилению железобетонных конструкций полимерными композитными материалами. Часть 1. Отечественные эксперименты при статическом нагружении // Интернет-журнал «Науковедение» - 2016. - № 3. - URL: http://naukovedenie.ru/PDF/24TVN316.pdf (дата обращения 16.11.2016).][Смирнов В. Н. Современные технологии мостостроения // Инновации на железнодорожном транспорте: труды юбилейной науч. техн. конф., Санкт-Петербург, 28-29 сентября, 2009. - СПб.: ПГУПС, 2009. - С. 47-54.][Смирнов В. Н. Строительство мостов и труб. - СПб.: Изд-во ДНК, 2007. - 288 с.][Пименов С. А. Строительство мостов методом навесного бетонирования // Транспортное строительство. - 1964. - № 9. - С. 53-54.][Каньшин Е. Строительство мостов по технологии цикличной продольной надвижки (ЦПН) // Наука и прогресс транспорта: Вестник Днепропетровского национального университета железнодорожного транспорта. - 2010. - № 33. - С. 106-110.][Смирнов В. Н. Особенности работы опор мостов скоростных железнодорожных магистралей // Известия Петербургского университета путей сообщения. - СПб.: ПГУПС, 2014. - №2. - С. 168-171.][Якунин В. И., Тони О. В., Ивашкин А. Г. Строительство уникальных объектов транспортной системы олимпийского Сочи / под общ. редакцией проф. П. Г. Грабового. Часть III. Инновационнотехнологические решения при проектировании и строительстве тоннелей и мостов олимпийкой трассы: теория и практика. - М.: ОАО «РЖД», 2013. - 535 с.][Бобриков В. Б. Строительные работы и машины в мосто- и тоннелестроении: в двух частях. Часть 1. Основные положения технологии и механизации процессов строительного производства. - М: «ИД «Транспортная книга», 2008. - 630 с.][Вейнблат Б. М. Краны для строительства мостов: справочник. - М.: Транспорт, 1988. - 240 с.]