Transportation Systems and TechnologyTransportation Systems and Technology2413-9203Eco-Vector757210.17816/transsyst20151126-36Research ArticleSpeed urban transport for modern aglomerationFiodorovaMaria V.<p>postgraduate student (Economics)</p>tale19quale@mail.ruPetersburg State University of Railways of Emperor Alexander I1503201511263623122017Copyright © 2015, FJODOROVA M.V.2015<p>The paper highlighted the main shortcomings of the existing types of urban transport; described a new form of settlement conurbation, the classification of urban passenger transport; refined the concept of fast urban transport; the necessity of creating a new type of passenger transport in terms of strategic and socio-economic development goals and objectives of St. Petersburg; reflected the creation magnetic levitation transport, can significantly improve the transport service of the population, to reduce the time spent on the trip, take some of the load on the highway due to the shift of the population use cars for transport on a magnetic cushion, reduce pollution.</p>
<p>Maglev is no substitute for public transport, and only takes a niche. Maglev is appropriate where there is a contact with the dense buildings and accumulate large volumes of passenger traffic, which are not able to provide the underground. Design features maglev that covers truck bearing beams, prevents lane departure (derailment); emissions of pollutants into the atmosphere when the movement of trains are excluded; noise is 10 dB less than the rail; Vibration 8 times less than that of light rail transport. Maglev has the highest rate of all public land transport.</p>conurbationagglomerationhigh speed urban transportmaglev transport (Maglev)конурбацияагломерацияскоростной городской транспортмагнитолевитационный транспорт (Маглев)[Журавлева Н. А. Экономическая оценка повышения временной и пространственной эффективности железнодорожного транспорта. «Магнитолевитационные транспортные системы и технологии» / Труды 2-й Междунар. научн. конф., 17-20 июня СПб. 2014 г. - С. 378-390.][Зайцев А. А. Транспорт на магнитном подвесе: монография / А. А. Зайцев, Г. Н. Талашкин, Я. В. Соколова. - СПб, ПГУПС, 2010. - 160 с.][Федорова М. В. Городской пассажирский транспорт на магнитном подвесе : технико-экономический анализ. «Магнитолевитационные транспортные системы и технологии» / Труды 2-й Междунар. научн. конф., 2931 октября СПб. 2013 г. - С. 116-117.][Эффект сжатия / Интервью с А. Мишариным // Транспорт России. - 2015. - № 6. - С. 1-3.][Антонов Ю. Ф., Зайцев А. А. Магнитолевитационная транспортная технология / под ред. В.А. Гапановича. - М. : Физматлит, 2014. - 476 с.][Лаппо Г. «Агломерации России, инновационный потенциал страны» - Grado журнал о градостроительстве и архитектуре. - 2011. - № 1. -С. 46-49.][Frederic P. Miller. JR-Maglev. - 2011. - 124 p.][Стратегии экономического и социального развития Санкт-Петербурга на период до 2030 года (утв. Постановлением Правительства Санкт-Петербурга от 13.05.2014. - № 355).][Пассажирский форум 2015: материалы выступлений докладчиков [Электронный ресурс]. - Режим доступа:http://passenger-orum.ru/2015/ru/ -Дата обращения : 25.06.2015.][Шнейдер М. А. Рынок пригородных железнодорожных перевозок: управление и экономика: Монография / М.А. Шнейдер, Е. А. Проскурякова. - СПб. : Типография НП-Принт, 2012. - 288 с.][Shanghai maglev - all you need to know / Сайт maglev.net [Электронный ресурс]. - Код доступа: http://www.maglev.net/shanghai-maglev. -Дата обращения : 25.05.2015.][The emerging intermodal industry / Pike Emily // Container News. -1990. - 25, № 10. - P. 16-19.][Neue Betriebsverfahren im kombinierten verkehr / Boese P., Hansmann A., Nöthlich M. // ETR: Eisenbahntechn. Rdsch. - 1989. - № 11. - С. 699-702, 705-706.]