Выпуск 4(10), 2017

Видеоматериалы

Архив

Главная РЕКОНСТРУКЦИЯ ЖЕЛЕЗНОДОРОЖНЫХ СТАНЦИЙ В СВЯЗИ С РАЗВИТИЕМ УСТЬ-ЛУЖСКОГО ПОРТА
А.В. Сугоровский
Петербургский государственный университет путей сообщения Императора Александра I 

РЕКОНСТРУКЦИЯ ЖЕЛЕЗНОДОРОЖНЫХ СТАНЦИЙ В СВЯЗИ С РАЗВИТИЕМ УСТЬ-ЛУЖСКОГО ПОРТА 

Статья посвящена реконструкции станции Октябрьской железной дороги в Кингисеппском районе Ленинградской области – Веймарн с учётом увеличения грузового потока на станции Усть-Лужского узла. Для решения поставленной задачи выполнены расчёты необходимого путевого развития станции. Для  сравнения принято два варианта реконструкции станции. Планыреконструкции станции, выполнены в графическом редакторе AutoCADв соответствии с требованиями к проектам железнодорожных станций и узлов. Сравнение вариантов выполнено посопоставимым, различающимся капитальным вложениям и эксплуатационным расходам. Стоимость реконструкции станции в текущих ценах 2015 года составляет около 500 миллионов рублей.
 

 ArtyomV. SUGOROVSKIY
Petersburg State Transport University 

REKONSTRUKTSIYA ZHELEZNODOROZHNYIHSTANTSIY V SVYAZI S RAZVITIEM UST-LUZHSKOGO PORTA
(Reconstructionof railway stations in connection with development ofthe Ust-Luga port) 

Article is devoted to reconstructionof station of Oktyabrskaya Railway in the Kingisepp region of the Leningrad region – Veymarn taking into account increase in a cargo stream at stations of Ust-Luzhsky knot. Calculationsof necessary quantity of ways at station are for this purpose executed. The
executed calculations testify that it is necessary to add to the existing ways of station four new the priyomootpravochnykh of a way. 
Dataon a hardware of the stages adjoining station are accepted on the basis of TRA of station and technological process.
Twooptions of reconstruction of station are developed. Both in the first and in the second option the existing ways are extended.
Inthe first option parallel to the existing ways four new ways with a useful length not less than 1050 m,keep within in the same place where the cargo platform is located. For this purpose transfer of a high cargo platform 114 m long and 9 m wide will be required. Atrealization of this option additional allocation of land will be required. Inthe second option parallel to the existing ways four new ways with a useful length not less than 1050 m,keep within in the same place where the passenger building is located. Their laying will require transfer of 2 high passenger platforms 4 and 4,5 meters wide,demolition of the outdated passenger building and construction of the new, modern passenger building, and also transfer of ways of locomotive economy. At realization of this option additional allocation of land will also be required. Large-scaleschemes of station, are executed in the graphic AutoCAD editor according to requirements to projects of railway stations and knots. Comparison of options is executed on the comparable, differing capital investments and operational costs. The cost of reconstruction of station in the current prices of 2015 makes about 500 million rubles.

скачать/download